عوامل خطری که می‌توانید کنترل کنید:

وزن:

وزن کم بانوان بسیار لاغر که عادت ماهانه آنها را مختل می‌کند، این خانمها در معرض خطر پوکی استخوان قرا رمی‌گیرند. (زنانی که دارای اضافه وزن هستند معمولا در معرض خطر نیستند ولی احتمال ابتلا به ناراحتی‌های دیگر در آنها زیادتر است).


ورزش نکردن

فعالیت نداشتن، ‌کاهش توده استخوان را تسریع می‌کند. ورزش مناسب به افزایش مقدار استخوان و سلامتی بیشتر شما کمک می‌کند.


مصرف مشروب و یا نوشابه‌های کافئین دار

این مواد بدن شما را در استفاده از کلسیم ایجاد اختلال می‌کنند. همچنین افرادی که مشروب مصرف می‌کنند غالبا برنامه غذایی نامناسبی داشته و کم ورزش می‌کنند.


کمبود کلسیم در برنامه غذایی

کلسیم استخوانها را قدرتمند می‌گرداند. اگر به قدر کافی کلسیم مصرف نمی‌کنید بدن شما سلولهای استخوانی را تخریب می‌کند تا کلسیم مورد نیاز خود را به دست آورد.


سیگار کشیدن

زنانی که سیگار می‌کشند بیشتر از زنانی که سیگار نمی‌کشند دچار پوکی استخوان و سایر بیماریها می‌شوند.


سایر عوامل خطر

این عوامل عبارتند از:

بعضی داروهای تجویزی نظیر کورتیکواستروئیدهای خوراکی که معمولا برای درمان آسم و آرتروز مصرف می‌شود

برنامه غذایی پر پروتئین

کمبود ویتامین D (ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا از کلسیم برای ساختن استخوانهای محکم استفاده کنید

/ 0 نظر / 21 بازدید